УПУТСТВО
Добро сачињен план рада наставника
је основна претпоставка за успешно оства-ривање програма наставног предмета и
ефикасан рад са ученицима у току школске године.
У
концептирању образаца за израду планова рада наставника коришћена су упутства која
су дата уз програме одговарајућих наставних предмета, сазнања савремене
дидактичко-методичке праксе и Правилник о стручно-педагошком надзору (”Службени гласник РС”, бр. 19/07.
дидактичко-методичке праксе и Правилник о стручно-педагошком надзору (”Службени гласник РС”, бр. 19/07.
Пре
израде планова рада наставника, наставник и сви чланови актива (по потреби и
стручна и одељењска већа) су обавезни да добро проуче поменута упутства и
правилник.
Наставник
је обавезан да сачини годишњи (глобални) и оперативни (месечни) план рада за
реализацију садржаја одговарајућег наставног предмета.
У
колоне ГОДИШЊИ (ГЛОБАЛНИ) ПЛАН РАДА
уносе се следећи елементи:
− редни број наставне теме/области;
− назив наставне теме/области;
− број предвиђених часова за
наставну тему/област;
− број часова за: обраду (нових
садржаја) и остале типове часова за сваку наставну тему;
− укупан број наставних
тема/области, број часова (за све теме/области), укупан број часова за обраду
(нових садржаја) и за остале типове часова;
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА садржи дидактичко-методичку разраду наставних
тема/области на наставне јединице према редоследу реализације
програма одговарајућег наставног предмета.
програма одговарајућег наставног предмета.
Колоне ОПЕРАТИВНОГ ПЛАНА РАДА попуњавати на следећи начин:
− иза редног броја наставне
теме/области, редног броја часа наставне јединице, назива наставне јединице
(навести и корелацију: везе унутар предмета и са другим
предметима/областима/активностима), за попуњавање наредних колона видети Напомене, а могуће су и одговарајуће
скраћенице (по договору са педагошко-психолошком службом) на нивоу школе (само
за тип часа, облик рада и метод рада);
− у колону Тип часа уписати: обрада, утврђивање, систематизација и друго, а за
комбиновани тип часа могу се користити одговарајуће скраћенице, према договору
у школи - видети Напомене;
− у колону Облик рада уписати: фронтални, групни, индивидуални или други;
− у колону Метод рада уписати: монолошка, дијалошка, рад на тексту, писани
радови, демонстрација (показивање), практичан рад, радионица, решавање проблема
– хеуристички приступ, игровне активности, истраживачки рад ученика и друго, а
за комбиноване методе обавезно навести које су коришћене, могуће су и
скраћенице на нивоу школе;
− у колону Место рада и наставна средства уписати место извођења наставе (уколико
није учионица, уписати: кабинет, специјализована учионица, лабораторија,
школска радионица, назив предузећа или установе и др.) и она наставна средства
која се користе за реализацију часа – видети Напомене;
− у колону Иновације навести: нове облике, методе, наставна средства и
садржаје који унапређују реализацију програма;
− у колону (Само)евалуација и корекција
навести: позитивне стране и проблеме у реализацији часа, као и корекције за
будуће планирање наставне јединице.
После сваке наставне теме/области
или наставне јединице, унете садржаје одвојити хоризонталном линијом од
садржаја следеће наставне теме/области односно наставне јединице.
На почетку обрасца оперативног плана за сваки месец, осим
септембра, дати процену остварености плана и разлоге одступања за протекли
месец.
На првој страни последњег листа
планова рада наставника предвиђено је да се
упишу запажања директора, помоћника директора, педагога, психолога, организатора наставе, просветног саветника, просветног инспектора и других овлашћених лица који ће уписивати датум прегледа планова и ставити потпис са назначеном функцијом. На полеђини истог листа дате су Напомене које си односе на типове часа, облике рада, наставне методе и наставна средства и могу бити од велике користи наставнику – приправнику.
упишу запажања директора, помоћника директора, педагога, психолога, организатора наставе, просветног саветника, просветног инспектора и других овлашћених лица који ће уписивати датум прегледа планова и ставити потпис са назначеном функцијом. На полеђини истог листа дате су Напомене које си односе на типове часа, облике рада, наставне методе и наставна средства и могу бити од велике користи наставнику – приправнику.
Планове рада наставника урадити у
два примерка, од којих један користи наставник
а други школа.
а други школа.
No comments:
Post a Comment