Saturday, 1 September 2012

Упутство за сачињавање плана рада наставника


УПУТСТВО

            Добро сачињен план рада наставника је основна претпоставка за успешно оства-ривање програма наставног предмета и ефикасан рад са ученицима у току школске године.
            У концептирању образаца за израду планова рада наставника коришћена су упутства која су дата уз програме одговарајућих наставних предмета, сазнања савремене
дидактичко-методичке праксе и Правилник о стручно-педагошком надзору (Службени гласник РС, бр. 19/07.
            Пре израде планова рада наставника, наставник и сви чланови актива (по потреби и стручна и одељењска већа) су обавезни да добро проуче поменута упутства и правилник.
            Наставник је обавезан да сачини годишњи (глобални) и оперативни (месечни) план рада за реализацију садржаја одговарајућег наставног предмета.
            У колоне ГОДИШЊИ (ГЛОБАЛНИ) ПЛАН РАДА уносе се следећи елементи:
       редни број наставне теме/области;
       назив наставне теме/области;
       број предвиђених часова за наставну тему/област;
       број часова за: обраду (нових садржаја) и остале типове часова за сваку наставну тему;
       укупан број наставних тема/области, број часова (за све теме/области), укупан број часова за обраду (нових садржаја) и за остале типове часова;

ОПЕРАТИВНИ ПЛАН РАДА НАСТАВНИКА садржи дидактичко-методичку разраду наставних тема/области на наставне јединице према редоследу реализације
програма одговарајућег наставног предмета.
Колоне ОПЕРАТИВНОГ ПЛАНА РАДА попуњавати на следећи начин:
       иза редног броја наставне теме/области, редног броја часа наставне јединице, назива наставне јединице (навести и корелацију: везе унутар предмета и са другим предметима/областима/активностима), за попуњавање наредних колона видети Напомене, а могуће су и одговарајуће скраћенице (по договору са педагошко-психолошком службом) на нивоу школе (само за тип часа, облик рада и метод рада);
       у колону Тип часа уписати: обрада, утврђивање, систематизација и друго, а за комбиновани тип часа могу се користити одговарајуће скраћенице, према договору у школи - видети Напомене;
       у колону Облик рада уписати: фронтални, групни, индивидуални или други;
       у колону Метод рада уписати: монолошка, дијалошка, рад на тексту, писани радови, демонстрација (показивање), практичан рад, радионица, решавање проблема – хеуристички приступ, игровне активности, истраживачки рад ученика и друго, а за комбиноване методе обавезно навести које су коришћене, могуће су и скраћенице на нивоу школе;
       у колону Место рада и наставна средства уписати место извођења наставе (уколико није учионица, уписати: кабинет, специјализована учионица, лабораторија, школска радионица, назив предузећа или установе и др.) и она наставна средства која се користе за реализацију часа – видети Напомене;
       у колону Иновације навести: нове облике, методе, наставна средства и садржаје који унапређују реализацију програма;
       у колону (Само)евалуација и корекција навести: позитивне стране и проблеме у реализацији часа, као и корекције за будуће планирање наставне јединице.
После сваке наставне теме/области или наставне јединице, унете садржаје одвојити хоризонталном линијом од садржаја следеће наставне теме/области односно наставне јединице.
На почетку обрасца оперативног плана за сваки месец, осим септембра, дати процену остварености плана и разлоге одступања за протекли месец.

На првој страни последњег листа планова рада наставника предвиђено је да се
упишу запажања директора, помоћника директора, педагога, психолога, организатора наставе, просветног саветника, просветног инспектора и других овлашћених лица који ће уписивати датум прегледа планова и ставити потпис са назначеном функцијом. На полеђини истог листа дате су Напомене које си односе на типове часа, облике рада, наставне методе и наставна средства и могу бити од велике користи наставнику – приправнику.
Планове рада наставника урадити у два примерка, од којих један користи наставник
а други школа. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...