ТИП ЧАСА: обрада, утврђивање, систематизација, проверавање (укључује и
оцењивање) и комбиновани (одређује се
према активности која преовлађује на часу).
ОБЛИК РАДА: фронтални, групни, рад у паровима, индивидуални и комбиновани.
1. Вербалне методе:
− монолошка (усмено
излагање – предавање, приповедање, описивање, образлагање, и објашњавање);
− дијалошка (слободан разговор – уобичајена вербална
комуникација са ученицима; дискусија –
полемика, дебата или расправа, постављање питања и супротстављање мишљења
аргументима).
2. Решавање проблема – хеуристички приступ (наставник
поступно води ученике кроз процес откривања приликом решавања проблема).
3. Рад на тексту, писани и графички радови (коришћење уџбеника и шире литературе,
полупрограмираног и програмираног материјала, текстова; илустрације -
цртежи, дијаграми, графици, шеме; самостални писани и графички радови ученика - школски писмени задаци, контролне вежбе, тестове, реферати и сл.).
цртежи, дијаграми, графици, шеме; самостални писани и графички радови ученика - школски писмени задаци, контролне вежбе, тестове, реферати и сл.).
4. Демонстративна (приказивање модела, шема, скица, појава, стања, активности, филмова,
разне пројекције и друго).
5. Практични рад и радионица (лабораторијски, експериментални, различите
врсте практичних вежби и радионица).
6. игровне активности (стваралачке, уметничке, драмске, логичке и друге игре као и задаци
отвореног типа у језичком, логичко-математичком, телесно-кинестетичком,
визуелно-просторном, музичком и емоционално-социјалном домену).
7. Истраживачки рад ученика (увођење ученика у поступак научног истраживања на сопственом
истраживачком пројекту).
8. Комбиновани рад (истовремено коришћење различитих метода).
НАСТАВНА СРЕДСТВА
Постоји више класификација
наставних средстава, а у овим Напоменама дата је једна од њих.
Текстуална (штампани и писани текстови).
Визуелна (предмети, фотографије, дијаслике,
цртежи, карте, шеме, дијаграми, симболи итд.).
Аудитивна (шумови у природи, музички и тонски ефекти,
звучни ефекти итд.).
Аудио-визуелна (дијафилм са текстом, музиком и
звуцима; филмови; ТВ емисије; видео касете; школска телевизија; настава уз
помоћ рачунара; видеопројектора и др.).
Мануелна (разноврсни алати, машине, инструменти, апарати, препарати, предмети, материјали и др.).
Помоћно-техничка (разноврсне табле, столице,
апликатори, показивачи и др.).
*
Постоје различите
класификације наставних метода. Наведене су оне које се најчешће користе и које
би требало да се користе у пракси. Ради осавремењавања наставе пожељно би било
да се чешће користе
наставне методе под редним бројем: 2, 5, 6 и 7. Наставник може користити и друге наставне методе које нису овде наведене.
наставне методе под редним бројем: 2, 5, 6 и 7. Наставник може користити и друге наставне методе које нису овде наведене.
No comments:
Post a Comment