Tuesday, 10 July 2012

Sa fejsbuka jednog učenika

ПРАВИЛА ПОНАШАЊА НАСТАВНИКА

'' Није знање знање знати, већ је знање знање дати.''

'' Знање је као и љубав. Када се дели са другим оно се увећава.''

Не сматрајте да је ваш предмет најзначајнији: мислите како је велико задовољство то што су ученицизаинтересовани за то о чему говорите.

Предавање не учите напамет, само разумите оно што предајете. Не заборавите да су предавања ученицима показатељ ваше компетентности.

Имајте белешке или изводе предавања при руци, али их не користите. Добар глумац не треба суфлера.

Допустите себи незнање на часу, али не дозволите да ученици остану ускраћени за одговор на неком од наредних часова.

С обзиром да непогрешивих нема, не постоји дилема. Само онај ко ради тај и греши, али се то лако реши, јер грешке служе да са више воље покушате другачије и боље.

Никада се не шалите шале ради, него само у служби онога што причате.

Не претпостављајте да тишина у учионици значи да су ученици разумели ваше предавање. Ученици могу бити збуњени.

Обратите пажњу на реакције ученика на часу.

Добар учитељ гаји креативност ученика дајући информације.

Не мешајте добру наставу са добрим испитивањем, нити добро испитивање са добрим оцењивањем.

Предавање је једна ствар, испитивање друга, а оцењивање и вредновање трећа. Добар наставник мора савладати сва

три сегмента наставног процеса.

Увек почните и завршите своје предавање на време.

Не ловите незнање, већ знање ученика.

ПЛАНИРАЊЕ НАСТАВНОГ ПРОЦЕСА, ИЗБОР НАСТАВНИХ САДРЖАЈА И МЕТОДА,ОЦЕЊИВАЊЕ УЧЕНИКА

Држите предавања претпостављајући да ученици желе да уче и науче, а не само да добију добру оцену.

Одговорите на сва питања ученика најбоље што можете, пошто постављено питање ретко прави проблем само једном ученику. Питање ученика није упадица, већ изазов да се одговор угради у остатак предавања.

Постављајте питања у току предавања: ученици формирају приступ учењу управо на основу типова задатака које им у току предавања поставите.

Не заборавите да нагласите нови термин или појам и разјасните га ученицима.

Не мешајте предавање са диктирањем: прво је креативан процес у коме ученик активно учествује, друго је механички задатак, пасивно записивање за касније разумевање.

Примерима обогатите предавање – било да их наводите ви или сами ученици.

Применом активних метода у настави учинићете час занимљивијим, ефектнијим и ефикаснијим.

Кључне информације и подаци, а не опширна предавања су оно што ученици траже и очекују. Ово прво лако памте, а друго их
замара.

Евалуација часа од стране ученика је повратна информација за вас. Имаћете прави увид у то шта сте и како радили у протеклих 45 минута.

Наставници никада не дају оцене. Ученици их заслужују. Зато искључите емоције.

Оцена није резултат само усмене или писмене провере знања, већ свеукупне активности ученика и њиховог ангажовања.

Образложити ученику оцену значи пружити му повратну информацију након одговарања. Кад зна шта и колико не зна, лакше ће то научити.

Не оцењујте ученика у његовом одсуству.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...